středa 15. května 2013

Hlavní vedoucí - Ondřej Zais


                      



Stručný táborníkův životopis:

 Poprvé jsem jel na tábor, když mi bylo asi šest let. Bylo to na Šumavě u Soumarského mostu. Klasický stanový tábor sousedící s německy mluvícím kempem. Ale díky mému maskáčovému šátku a okounění u volejbalového hřiště, jsem dostal přezdívku "Rambo". Teda malej Rambo. Pyšně jsem vykračoval táborem a ukazoval starším dětem svaly. Malej Rambo, co se rozvřískal při závěrečné bojovce, když na něj vyskočil vedoucí a udělal: "BAF!" Už mě od něj neodtrhli a musel se mnou projít až na konec a u všeho opakovat, že jsou to jen vedoucí v kostýmech. Nevěřil jsem mu.
 Ještě příští rok jsme se s bráchou k Soumarskému mostu vrátili, ale další už ne. To jsme jeli na dva tábory. Jeden stanový pro diabetiky - ne, že bychom trpěli touto chorobou, jen to bylo přes nějakou známou. A druhý tábor od České televize ve vesnici Habří. Výlety do Českého Krumlova, cyklistické výlety, příběhem nabité celotáborovky - to bylo to, co nás udrželo na tomto táboře následujících pět let. Bohužel finanční možnosti nám nedovolily pokračovat ve výletech tímto směrem a další sezonu jsme se dostali do Sluneční zátoky, kde... kde to bylo nejhorší místo na světě a nerad vzpomínám. Další rok už jsme se dostali tam, kam jsme s bráchou srdcem patřili. Tábor v údolí - 5 km od Českého Štenberka - 7 km od města Sázava. Bylo mi 13 let a poprvé jsem dostal do ruky sekeru a bylo mi řečeno: "Sekej!" A já sekal, až  jsem byl seknut do ruky a odvezen do nemocnice na šití. Přesto jsem mohl na táboře stále pokračovat a i přes handicap levé ruky jsem se zvládnul zamilovat do Posázavské přírody a další rok se vrátil. A další jsem už dostal do svých rukou oddíl a následující čtyři roky s ním vždy vyhrál etapovou hru. I když někdy jsem musel použít zákeřného triku sázení bodů skupinky, abych uspěl.
 V devatenácti jsem si dal od táborů pauzu, abych následně přijal nabídku nejlepšího kamaráda a s ním jel poprvé na tábor Dětí bez Hranic.
 Dnes už mám skoro desetiletou zkušenost, jako vedoucí a tedy zkouším novou pozici Hlavního vedoucího. Výhodou je, že tábor můžu udělat přesně podle svých představ a všechny případné chyby házet jen a jen na svoji hlavu. Ale to se nestane, protože nebude nic k házení.


 

 Co jinak dělám?  

 Vystudovaný knihkupec poflakující se životem a jako ping-pongový míček odrážen od stěn vlastních zájmů. Tak bych se charakterizoval asi v jedné větě. Jinak hraju od čtrnácti let amatérské divadlo, píši povídky a scénáře (tajně se můžu "pyšnit" spoluprací na dvou dílech seriálu Vyprávěj), hraju na kytaru a trochu zpívám - ale špatně. Plešatím a jsem hubený. Občas se nechám zarůst vousy a vypadám, jako hastroš - je mi vyčítáno, že se nečešu, i když se třeba češu.
 V neposlední řadě jsem Mistr Galaxie v Shinki-pongu a něco jako Indiana Jones v oboru pátrání po ideálním receptu na Buřty na pivu...


 Telefon: 605954011
 E-mail: KlikaVilem@seznam.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat